Jak wyposażyć sklep spożywczy?
Największe grzechy główne polskich sklepów spożywczych: brak miejsca, niefunkcjonalność i nijakość. Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji i osiągnąć sukces?
Prowadzenie biznesu, a szczególnie sklepu spożywczego, jest nie lada wyzwaniem. Konkurentów jest mnóstwo, począwszy od małych sklepów, aż do marketów i hipermarketów. Przedsiębiorca musi zmierzyć się z wieloma kwestiami, a jedną z nich jest aranżacja i zaprojektowanie wnętrza sklepu.
Co jest kluczowe w projekcie wnętrza sklepu?
Urządzając sklep spożywczy, ważne jest zwrócenie uwagi na kwestie techniczne oraz komunikację marketingową. Obydwa elementy powinny współpracować, aby sprzedaż rosła i klienci nawiązali kontakt z firmą.
Kwestie techniczne
-
produkt i polityka cenowa
-
ekspozycja towarów
-
witryna sklepowa
-
lokalizacja
Kwestie marketingowe
-
wypracowanie spójnego przekazu marki
-
jakość obsługi
-
kolorystyka
-
muzyka
-
zapachy
Błędy właścicieli sklepów
Dobór odpowiednich mebli sklepowych jest ważny, ponieważ są one nie tylko nośnikiem produktów, ale również elementem kojarzonym z marką. Zgodnie z badaniami, 80% decyzji zakupowych zapada przy półce z towarem. To właśnie tam powstają emocje kojarzone z marką. Klient po prostu kupuje ją lub nie – w sensie dosłownym i w przenośni. To decyzja automatyczna – w taki sposób mózg odbiera bodźce, a za reakcję odpowiada prawa półkula.
Reakcja jest negatywna, jeśli:
-
w sklepie jest zbyt mało miejsca, a półki są przeładowane towarem aż po sam sufit,
-
otwieranie lodówek blokuje przejście innym klientom,
-
jest zbyt mocne lub zbyt słabe światło,
-
towar jest źle ułożony – potrzebne towary leżą zbyt wysoko lub są przykryte innym produktem,
-
chcąc znaleźć jakiś produkt, trzeba przemierzyć cały sklep,
-
wchodząc do sklepu, nie wiemy, w którym z nich właściwie jesteśmy (brak odróżnienia firmy od konkurencji).
O co warto zadbać?
Dobrej jakości meble sklepowe – wykonane z odpowiedniego tworzywa (np. stelaż wykonany ze stali nierdzewnej lub drewna, a nie płyt wiórowych.
Dostosowanie wymiarów, rozstawu półek i kąta nachylenia mebli do produktów.
Przejrzystość i przestrzeń. W niektórych, mniejszych sklepach spożywczych lepiej mieć mniej towaru, ale poukładać go tak, aby klient zauważył go od razu. Ustawienie światła powinno być przemyślane – jarzeniówka świecąca równo w całym sklepie nie zachęca do odwiedzin. Warto delikatnie podkreślić światłem charakter produktu.
Zadbanie o spójny przekaz marki i pozytywne emocje kojarzące się z marką – spójność wszystkich elementów, komunikacja wewnątrz i zewnątrz.
Ergonomia i wytrzymałość
Transparentność prowadzenia biznesu jest kluczowa, ale również charakter i własny styl. Krokiem na tej drodze jest zamówienie sprawdzonych mebli sklepowych u producenta wyposażenia sklepów. Przedsiębiorstwo VONART przygotowuje systemowe meble metalowe, regały i stojaki firmowe, gabloty szklane, elementy zabudowy ścian, a także meble nietypowe na zamówienie.
ZOBACZ: <http://www.vonart.com.pl/>