CRM w małej firmie
Czy oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management) nadaje się dla niedużych przedsiębiorstw? Wielu specjalistów uważa, że narzędzie to dedykowane jest głównie rozbudowanym firmom. Okazuje się jednak, że ten model zarządzania pomaga również małym strukturom sukcesywnie powiększać zyski oraz prężniej rozbudowywać sieć swoich konsumentów. Czy warto jednak wdrażać ten system już od początku funkcjonowania drobnego przedsiębiorstwa? Jak zautomatyzować i przyspieszyć obsługę transakcji decydujących o zadowoleniu naszych kontrahentów?
Efektywne zarządzanie
Drobna firma zatrudniająca kilku bądź kilkunastu pracowników nie potrzebuje rozbudowanego systemu obfitującego w zaawansowane funkcje. Aby skutecznie koordynować prowadzone aktualnie projekty firmowe wystarczy podstawowy system CRM. Kluczowe będzie jednak w takim wypadku odpowiednie dopasowanie go do wymagań drobnego przedsiębiorstwa. Dobrze przystosowane oprogramowanie powinno umożliwiać łatwe wprowadzanie wszystkich niezbędnych kontaktów, planowanych i wykonanych działań, harmonogramu pracy czy też analizę i zarządzanie statystykami firmy. Wdrożenie i zapoznanie pracowników z systemem już na początku funkcjonowania firmy sprawia, że obsługa klienta i wszelkich transakcji jest prowadzona w sposób profesjonalny i uporządkowany. Cykliczna rejestracja wszelkiej korespondencji elektronicznej (wysyłanie automatycznych zapytań, spersonalizowanych ofert, szczegółowych podsumowań) pozwoliła już niejednemu drobnemu przedsiębiorstwu zauważalnie zwiększyć liczbę kontrahentów. Skrupulatnie gromadzone w systemie CRM dane, pozwalają na skuteczniejszą i o wiele szybszą komunikację z konsumentami. Każdy ambitny przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę, że najwyższy standard obsługi klienta jest najczęściej czynnikiem decydującym o tym, że klient wybierze właśnie naszą firmę.
Zrozumiała obsługa
Aby w pełni cieszyć się wszystkimi zaletami systemu CRM w małej firmie, trzeba zadbać również o odpowiednią implementację i zapoznanie wszystkich pracowników z obsługą oprogramowania. Jeśli nie będą oni znali, a przede wszystkim rozumieli sposobu działania oraz możliwości wykorzystania kluczowych funkcji CRM podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych, przyniesie to niepotrzebne straty (cytat: <http://www.chromecrm.com/>). Aby temu zapobiec, należy skupić się, oprócz instalacji również na jego właściwej adaptacji. Niech wszyscy nasi pracownicy znają dobrze swoje uprawnienia w systemie i efektywnie korzystają z nich każdego dnia. Koniecznie weźmy również pod uwagę roszczenia, uprzedzenia i wszelkie oczekiwania pracowników co do poszczególnych funkcji. Stworzenie specyfikacji pozwoli bowiem na prawidłowe dostosowanie CRM do charakterystyki naszej branży. Jeśli zrobimy to prawidłowo, możemy być pewni, że w przyszłości usprawni to wszelkie procesy odbywające się w naszym biznesie.