RSMP: Francuski mistrz Polski
Kajetan Kajetanowicz z Jarosławem Baranem wygrali 19. Rajd Dolnośląski, ostatnią rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tytuł mistrzowski po raz trzeci zdobyła francuska załoga Bryan Bouffier/Xavier Panseri.
Sezon 2009 zdaniem zawodników oraz kibiców był jednym z najciekawszych w ostatnich latach. Walka o koronę mistrzowską trwała nie tylko do ostatniego rajdu, ale nawet do ostatniego dnia zmagań!
Zwycięzcą pierwszego etapu został Tomasz Kuchar z Danielem Dymurskim w Peugeocie 207 S2000 i po piątkowym etapie w prowizorycznej klasyfikacji generalnej w bezpośrednim pojedynku między polską, a francuską załogą widniał remis - 135:135 - jednak trzeba było pamiętać o odliczeniu najgorszej rundy sezonu. W tym momencie to Francuz był tylko o "oczko" z przodu. Na trzecim miejscu finiszował Kajetan Kajetanowicz z Jarosławem Baranem w Subaru Imprezie. Maciek Oleksowicz pilotowany przez Andrzeja Obrębowskiego zakończył pierwszy dzień jako czwarty, a bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie na piątej pozycji. Szósty był ukraiński duet Protasov/Skochyk.
Fatalnie swój udział w rajdzie zakończył Leszek Kuzaj. Tuż za metą lotną przed ostatniego odcinka specjalnego krakowianin wypadł z trasy i zatrzymał się na dachu Opla Astry jednego z zawodników Rajdowego Pucharu Polski, który już wcześniej wypadł w tym miejscu. Oes przerwano, a na trasie pojawiła się karetka i straż pożarna, lecz załodze nic się nie stało. Kuzaj korzystając z SuperRally został sklasyfikowany na siódmym miejscu pierwszego dnia.
Drugi dzień rozpoczął się od wygranej oesowej Tomka Kuchara i wydawało się, że tytuł po dwóch latach w końcu trafi do polskiej załogi. Jednak już następna próba zweryfikowała wszystko. Wrocławski kierowca Peugeot Sport Polska zatrzymał się na odcinku w wyniku awarii silnika w samochodzie i to Bryan Bouffier zapewnił sobie trzeci z rzędu tytuł Mistrza Polski. Po trzynastym odcinku specjalnym na prowadzenie wyszedł Kajetan Kajetanowicz.
Po mimo rozstrzygniętych już wcześniej losów tytułu mistrzowskiego dopiero od tego momentu w rajdzie pojawiły się ogromne emocję, a scenariusz pisała pogoda!
OS 15 został przerwany po wypadku załogi Mitsubishi Lancera Zbigniewa Malińskiego pilotowanego przez Joannę Madej. Na trasie pojawiła się karetka. Na kolejnym odcinku z rywalizacji odpali Kamil Butruk oraz świetnie jadący Łukasz Habaj w Citroenie C2.
Świeżo upieczony mistrz Polski wyraźniej zwolnił na ostatnich oesach, natomiast na ostatniej próbie nie ominął go pech. Francuz zatrzymał się na ostatnim odcinku specjalnym i 19. Rajd Dolnośląski zakończył dzięki SuperRally.
Zwycięzcą ostatniej rundy okazał się Kajetan Kajetanowicz pilotowany przez Jarka Barana w Subaru Imprezie. Drugie miejsce w rajdzie przypadło warszawskiej załodze Maciej Oleksowicz/Andrzej Obrębowski. Trzecie miejsce dla braci Bębenków. Załoga z Bochni wygrała ostatni oes w tegorocznych RSMP odrabiając na koniec 19 sekund do Oleksowicza, jednak do drugiej pozycji zabrakło 11 sek.
Czwarte miejsce przypadło Marcinowi Bełtowskiemu z Pawłem Drahanem w Subaru Imprezie. Zdziesiątkowanie załóg spowodowane trudnymi warunkami pogodowymi spowodowało, że kolejne miejsca zajęli zawodnicy w przednio napędowych rajdówkach. Najlepsi wśród przednionapędówek okazali się bracia Dobrowolscy, którzy wygrywając zmagania w "ośce" zajęli jednocześnie szóste miejsce w rajdzie.
W klasyfikacji generalnej na koniec sezonu jak wcześniej wspomniane było tryumfował Bryan Bouffier z Xavierem Panseri. Załoga Mitsubishi Lancera wygrała również zmagania w grupie N.
Na drugiej pozycji sezon 2009 ukończyli Tomasz Kuchar z Danielem Dymurskim. Ostatnie miejsce na podium zachował Leszek Kuzaj.
Na siódmym miejscu sezon ukończył bocheński duet braci Bębenków, jednocześnie zdobywając trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej grupy N.