Kategoria: Sport
Opublikowano: 2012-11-07 20:11:39 przez system

Niekonwencjonalna reklama bocheńskiej pływalni

<html />

Cztery tygodnie temu na billboardach w Bochni i okolicy, na telebimie w centrum miasta oraz w internecie pojawiły się plakaty ze zdjęciami wykonanymi przez znanego bocheńskiego fotografa Michała Kortę, który odwiedził rodzimą pływalnię, by sportretować napotkanych tam bywalców obiektu.

Publikowanym fotografiom towarzyszą hasła z jasnym przekazem: "Jestem z Bochni. Pływam w Bochni.", "Mieszkam w Bochni. Pływam w Bochni.", "Uczę się w Bochni. Pływam w Bochni.". Każde ze zdjęć jest podpisane, co uwiarygodnia i personalizuje składane deklaracje. - "To nie tylko kampania wizerunkowa, to tak naprawdę zaproszenie do wspólnej foto-zabawy, której efektem ma być duża wystawa fotograficzna" – mówi Robert Hołda dyrektor pływalni w Bochni.

Fotografie wykonane początkowo jedynie na potrzeby kampanii zostaną zaprezentowane na specjalnej wystawie w Galerii Rondo – także te, które nie zostały wykorzystane w bezpośrednich działaniach reklamowych. "Do fotografii Michała na pewno dołączą prace innych autorów: Robert Bereta zrealizował już cykl zdjęć na Wodnym Placu Zabaw – Wibit Aqua Track, a do podwodnej sesji przygotowuje się Łukasz Piszczek" – cieszy się dyrektor Hołda. - "Oczywiście do współpracy zapraszamy kolejnych pasjonatów fotografii, razem możemy zrealizować ciekawe projekty" – dodaje szef bocheńskiego basenu.

Całe przedsięwzięcie warte jest odnotowania także ze względu na zaangażowanie partnerów, których pływalnia bez trudu zdołała przekonać do wsparcia pomysłu. Dzięki ich przychylnemu podejściu kampania realizowana jest niewielkim kosztem. Drukiem billboardów i plakatów zajęła się firma Akces, swoje powierzchnie reklamowe za darmo udostępniły Ledroom (telebim na ul. Trudnej) oraz Galeria Rondo (6 billboardów) i wspomniane Studio Akces (2 billboardy). Już wkrótce, dzięki przychylności firmy Conrad Consulting, akcja przeniesie się także na plakaty i poszerzy o nowy nośnik tj. słupy ogłoszeniowe tzw. okrąglaki.

Michał Korta – fotograf, portrecista. Urodzony w Bochni, zamieszkały w Krakowie. Studiował germanistykę na UJ oraz fotografię na ASP w Krakowie. Współpracował z agencjami w Polsce i w Austrii. Obecnie rozwija własne atelier: Korta Studio w Krakowie. Współpracuje z Nikon Polska. Fotografią zajmuje się od 15 lat. Ceni portret konceptualny, kreacyjny. Tworzy obrazy, które wydobywają emocje portretowanego. Jego bohaterowie zrywają maski lub przywdziewają nowe, kreując różne role, wciąż jednak pokazując siebie.

Niedawno zdobył I miejsce w kategorii „Portret (fotoreportaż)” podczas 8 edycji BZ WBK Press Foto 2012 za serię zdjęć przypadkowych przechodniów wykonanych na 5 Alei na Manhattanie.

W prasie, co miesiąc można oglądać jego fotografie w Zwierciadle, na stałe jest związany także z magazynem 2+3D. Publikował również m.in. w: Aktivist Exclusive, Take Me, Sukcesie, Newsweek Polska, Fashion Magazine, Gazecie Krakowskiej, Dzienniku Polskim, Dobrym Wnętrzu, Architectural Digest Italy, Elle Decoration. Realizował także projekty fotograficzne dla klientów biznesowych, m.in.: Dr.Irena Eris, Wawel SA, Polpharma, Reporter, Miasto Kobiet, Libet, Open Travel, Itaka, Yo Media, Metaforma, Znak, Trendmaker, Jilt, Segafredo, Bioderma. Więcej o fotografie: <http://www.michalkorta.com/>