Uruchomiono infolinię o Światowych Dniach Młodzieży
We wtorek, 17 maja Komitet Organizacyjny ŚDM uruchomił call center. Wolontariusze odpowiedzą w pięciu językach na wszelkie pytania dotyczące lipcowych wydarzeń.
Siedziba call center znajduje się w jednej z sal Urzędu Miasta Krakowa przy Rynku Podgórskim. Infolinia jest obsługiwana w pięciu językach: polskim, angielskim, hiszpańskim, włoskim oraz francuskim. Po wyborze numeru +48 124 467 333, następuje wybór języka. Z pomocy infolinii będzie można skorzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 13.00 oraz 14.00 – 17.00 czasu polskiego.
– W miarę zbliżania się ŚDM, będziemy wydłużać czas pracy infolinii – powiedział Łukasz Schibowski, koordynator Call Center i dodaje, że – *w trakcie wydarzeń centralnych call center będzie działało, prawdopodobnie 24 godziny na dobę. *
– Jednym z zadań wolontariuszy Call Center jest filtrowanie pytań. Będą odpowiadać bezpośrednio, a w przypadku bardziej szczegółowych kwestii – kierować do konkretnej Sekcji Komitetu Organizacyjnego – wyjaśnia Łukasz Schibowski.
Pomimo uruchomienia call center, infolinia dotycząca rejestracji pielgrzymów nie zawiesza działalności. Osoby zainteresowane zapisem na ŚDM powinny kontaktować się z Departamentem Rejestracji.
Przygotowanie wolontariuszy do pracy w Call Center trwało kilka tygodni. Każdy z Departamentów przygotowało własne szkolenie. Ponadto konsultanci na bieżąco śledzą informacje pojawiające się na oficjalnej stronie ŚDM.
Konsultanci odpowiedzą na pytania także drogą e–mailową:
• info.pl@krakow2016.com (język polski)
• info.en@krakow2016.com (język angielski)
• info.es@krakow2016.com (język hiszpański)
• info.it@krakow2016.com (język włoski)
• info.fr@krakow2016.com (język francuski)
Call Center zakończy swoją pracę prawdopodobnie 5 sierpnia. – Światowe Dni Młodzieży trwają do 31 lipca, ale wiele grup zostanie jeszcze w Krakowie. Chcemy im pomóc m.in. w tym jak poruszać się po mieście i bezpiecznie z niego wyjechać – tłumaczy Łukasz Schibowski.
W ramach przygotowań do uruchomienia infolinii, wolontariusze odpowiadali już na pytania. Najwięcej telefonów odebrała do tej pory Weronika Glapiak. – Pytania są przeróżne. Dotyczą np. stanowisk gastronomicznych, możliwości wykorzystania logo. Najczęściej telefonują osoby z Polski, ale rozmawiałam też z przedstawicielami Polonii, głównie ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Dzwonią nasi sąsiedzi. Ostatnio rozmawiałam z siostrą zakonną ze Słowacji. Udało nam się porozumieć, choć nie było łatwo – wyjaśnia wolontariuszka.