Stalowy asfalt
Po raz pierwszy przy prowadzonym obecnie w Niegowici remoncie obwodnicy zastosowano nową technologię wykonania nawierzchni. Polega ona na umieszczeniu w warstwie wyrównawczej asfaltu siatki stalowej, która ma zwiększyć nośność podbudowy drogi.
- Prowadzony w ten sposób remont nie odbiega od stosowanych wcześniej metod. Podobnie jest wyrównywanie istniejącej podbudowy masą asfaltowo-betonową, następnie jest położona warstwa kruszywa z emulsją i na nią warstwa ścieralna asfaltu. Różnica dotyczy zastosowania siatki stalowej, jako czynnika zwiększającego nośność drogi — wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce Grzegorz Łętocha.
Remont niegowickiej obwodnicy budził duże zainteresowanie mieszkańców. Po wyrównaniu podbudowy pojawił się samochód ze stalową siatką, którą pracownicy rozkładali na drodze i dodatkowo przytwierdzali do podłożą. Nastepnie kilkakrotnie przejeżdżał po niej walec. Siatka zostaje całkowicie zakryta warstwą wyrównawczą asfaltu i po położeniu właściwej nawierzchni trudno byłoby uwierzyć, że nowo wyremontowana droga kryje w sobie elementy stalowe.