ŚDMowe media wychodzą z cienia
Jak trafiać do szerszego grona odbiorców z informacjami o Światowych Dniach Młodzieży? Odpowiedzi na to pytanie szukali wolontariusze z całej diecezji tarnowskiej.
W tarnowskiej Kanie 4 czerwca odbyło się ostatnie już szkolenie z zakresu wiedzy medialnej. Warsztaty poprowadził Krzysztof Witowski, rzecznik prasowy prezydenta Nowego Sącza. Podczas kursu wolontariusze szukali odpowiedzi na pytania: w jaki sposób nawiązać współpracę z dziennikarzami, jak uatrakcyjnić informacje i udoskonalić ich przepływ – wszystko po to, by wiadomości dotyczące Światowych Dni Młodzieży dotarły do jak największego grona odbiorców.
– W trakcie przygotowań do Światowych Dni Młodzieży, część wolontariuszy to osoby związane z mediami. Nie są to jednak profesjonaliści, ale młodzież pracująca z pasją i zaangażowaniem, chcąca pokazać najważniejsze dla niej aspekty Światowych Dni Młodzieży – powiedziała Angelika Biernat z Diecezjalnego Biura Medialnego ŚDM.
– Myślę, że to wydarzenie także od strony informacyjnej będzie niezwykle udane, tym bardziej, że rzeczywiście zespoły informacyjne działające w ramach okręgowych biur organizacyjny ŚDM są bardzo dobrze przygotowane, zarówno jeżeli chodzi o stronę merytoryczną, jak i stronę techniczną. Jestem spokojny o to, że to wydarzenie będzie relacjonowane na wysokim poziomie – powiedział Krzysztof Witowski.
Szkolenia dla wolontariuszy ŚDM odbywają się nie tylko w kontekście lipcowych wydarzeń, ale są początkiem współpracy młodych Kościoła z lokalnymi środowiskami dziennikarskimi.
– Jestem przekonany, że ta otwartość, którą już widać i przede wszystkim wiedza, dotycząca samego wydarzenia, pozwolą na dobrą obsługę medialną. Mam nadzieję, że ŚDM to będzie początek pewnej myśli, pewnej idei, która będzie miała swoją kontynuację i będzie trwała przez następne lata – podsumowuje prowadzący szkolenie Krzysztof Witowski.