Przygotowania do Park&Ride
W Targowiskach Miejskich trwają prace nad projektem Park&Ride zakładającym m.in. wybudowanie trzykondygnacyjnego parkingu po południowej stronie dworca PKP. – Pierwszy etap przetargu na budowę parkingu za nami. Wpłynęło osiem ofert. Najniższa kwota opiewa na nieco ponad 14 mln 755 tysięcy, najwyższa na 17 mln 780 tysięcy złotych – mówi dyrektor Targowisk Miejskich, Jacek Chrobak. – Wybór wykonawcy oraz podpisanie umowy odbędzie się po otrzymaniu unijnego dofinansowania.
Park&Ride jest elementem tzw. szybkiej kolei aglomeracyjnej. Zintegrowana z transportem samochodowym i autobusowym kolei ma połączyć Trzebinię, Krzeszowice, Bochnię i Tarnów. W Tarnowie P&R realizowany jest w ramach zadania „Integracja transportu kolejowego z transportem zbiorowym lub prywatnym w mieście Tarnowie”. Zadanie w 85 procentach finansowane będzie ze środków unijnych.
Projekt obejmuje budowę trzykondygnacyjnego, nowoczesnego parkingu przesiadkowego, modernizację ulic Monopolowej i Do Huty oraz budowę kolektora odprowadzającego wody opadowe z terenu parkingu i przyległych ulic do Wątoku.
Na parkingu będzie 340 miejsc dla samochodów oraz na zewnątrz 10 miejsc dla motocykli i 30 dla rowerów. Ponadto pętla dla autobusów i busów z wiatą przystankową. – Idea P&R polega na podjechaniu na parking, pozostawieniu pojazdu i dalszej, docelowej podróży pociągiem – wyjaśnia dyrektor Chrobak. – *Parkowanie będzie tanie, 5 złotych za dobę dla posiadaczy biletu PKP oraz posiadaczy małopolskiej karty aglomeracyjnej. Ci ostatni będą ponadto mieli zarezerwowane wyłącznie dla siebie miejsce na parkingu, nawet jeśli danego dnia nie będą z niego korzystać. *
Parking skomunikowany będzie przejściem podziemnym z budynkiem dworca i kasami. Na całe zadanie, łącznie z wykupem gruntów, w budżecie Tarnowa zapisano 22 miliony złotych. Termin oddania parkingu i zakończenie całej realizacji to listopad 2015 roku.