PKP: obsługa podróżnych tylko w nowym dworcu
Od poniedziałku 3 marca pasażerowie podróżujący koleją są obsługiwani wyłącznie w nowym, podziemnym dworcu Kraków Główny w Krakowie. Biletu nie kupimy więc w zabytkowym gmachu przy placu Nowaka Jeziorańskiego.
Otwarty w połowie lutego nowy dworzec Kraków Główny jest pierwszym podziemnym dworcem kolejowym w Polsce i jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w kraju. W jednym miejscu zintegrowane będą usługi przewozowe oferowane przez kolej lokalną, dalekobieżną, Krakowski Szybki Tramwaj, autobusy miejskie, a także autokarową komunikację krajową i międzynarodową.
Nowy Kraków Główny to dworzec w całości zlokalizowany pod powierzchnią torów i peronów. W nowoczesnej przestrzeni pasażerowie mogą skorzystać z szerokiego wachlarza usług. Są tu nie tylko kasy biletowe, centra obsługi klienta i punkty informacyjne, ale i lokale gastronomiczne oraz kawiarnie. W części handlowej dworca będzie można robić zakupy.
Nowy podziemny dworzec jest doskonale skomunikowany z innymi środkami transportu siecią korytarzy, tuneli, wind i schodów ruchomych. Dzięki intuicyjnemu oznakowaniu pasażerowie mogą szybko i bezproblemowo przemieszczać się w różnych kierunkach. Przesiadka pomiędzy różnymi środkami transportu, kupno biletu, podręczne zakupy, korzystanie z usług i gastronomii będzie wiele łatwiejsze niż wcześniej.
Jak informują przedstawiciele PKP, przewoźnik rozpoczął już procedury mające przygotować stary zabytkowy budynek krakowskiego dworca głównego do nowych funkcji. Obecnie trwają analizy dotyczące przyszłego zagospodarowania budynku. Ma on łączyć funkcje usługowo-rozrywkowe i stanowić zaplecze dla działalności kolejowej.