Krakowianin opłynie świat
„Maxus Solo Around" to nowy projekt żeglarski realizowany przez Dobrochnę Nowak i Szymona Kuczyńskiego. Wiosną tego roku, na dwóch niewielkich jachtach, Dobrochna i Szymon wypłyną na Islandię, a jesienią Szymon wyruszy w rejs dookoła świata na najmniejszym polskim jachcie Maksusie 22.
Dobrochna Nowak i Szymon Kuczyński to młodzi żeglarze, jachtowi sternicy morscy i instruktorzy żeglarstwa. W latach 2012/2013 zrealizowali projekt o nazwie „Setką przez Atlantyk" – wyprawę przez Ocean Atlantycki w obie strony na samodzielnie zbudowanej jednostce „Lilla My" o długości 5 m. Cel, który im przyświeca to pokazanie, że żeglarstwo, nawet oceaniczne, może być dostępne dla każdego.
Teraz przyszła kolej na następny projekt: „Maxus Solo Around". Jego pierwszym etapem jest budowa jachtu typu Maxus 22 i przygotowanie go do żeglugi oceanicznej. Kolejny etap to testy jachtu, czyli próba bicia rekordu prędkości na trasie: Górki Zachodnie – Świnoujście (obecny rekord w Grupie I-jachty do 6.45 m wynosi 83 godz. 41 min) oraz Wyprawa „Islandia 2014", czyli rejs dwóch małych jachtów na trasie: Polska – Dania – Norwegia – Szetlandy – Wyspy Owcze – Islandia. Na „Lilla My" popłynie Szymon Kuczyński a na Maxusie 22 Dobrochna Nowak i Katarzyna Sałaban.
Następny będzie udział Szymona w regatach na Bałtyku: Unity Line (6 - 9 sierpnia 2014 r.) na trasie Świnoujście – Międzyzdroje – Dziwnów – Świnoujście oraz Bałtyckich Regatach Samotnych Żeglarzy o Puchar Poloneza (11 - 16 VIII 2014 r.) na trasie Świnoujście – Christianso – Świnoujście.
Najważniejszymi wydarzeniami w ramach projektu będą: Załogowy rejs z Polski na Wyspy Kanaryjskie. Załoga będzie liczyć 2 lub 3 osoby. Od połowy września 2014 do końca października 2014 odwiedzi największe ośrodki żeglarskie północnej Europy m.in. La Rochelle czy Nieuport. W każdym z tych miejsc organizowane będą spotkania, z Polonią i żeglarzami. Natomiast 10 listopada Szymon wyruszy w samotny rejs dookoła Ziemi trasą: Atlantyk - Kanał Panamski - Pacyfik - Cieśnina Toressa - Ocean Indyjski - Przylądek Dobrej Nadziei - Atlantyk - Europa. Koniec wyprawy planowany jest na późną wiosnę 2016 r.
Budżet projektu jest pokrywany z prywatnych środków żeglarzy oraz sponsorów. Ich projekt może wesprzeć każdy – dodatkowa pomoc finansowa pomoże im lepiej wyposażyć jacht i lepiej rozwiązać sprawy organizacyjne (transport testy, promocja, łączność i relacje z poszczególnych etapów). Zachęcamy do pomocy i kibicowania naszym żeglarzom. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.zewoceanu.pl. Kontakt: info@zewoceanu.pl.