Sukces "Siódemki" w Dyktandzie Niepodległościowym
Dwoje uczniów Szkoły Podstawowej nr 7 odniosło ogromny sukces w II Małopolskim Dyktandzie Niepodległościowym „Po polsku o historii”.
Maria Ostrowska – uczennica klasy VI b uzyskała tytuł laureata, a Jakub Cisło – uczeń klasy VI a zdobył tytuł finalisty. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży. Organizowany był pod patronatem Kuratorium Oświaty w Krakowie, Stowarzyszenia Polonistów i Fundacji „Panteon Narodowy”.
Przygoda ze zmaganiami ortograficznymi, związanymi z historią odzyskania niepodległości przez Polskę (1914/1918 – 1989) dla Marysi i Jakuba rozpoczęła się 26 września, kiedy to blisko 8 tysięcy uczniów małopolskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i licealnych przystąpiło do eliminacji szkolnych. Spośród ponad 3 tysięcy uczestników konkursu w kategorii szkół podstawowych troje uczniów bocheńskiej Siódemki znalazło się w gronie 199 uczestników zakwalifikowanych do etapu rejonowego.
17 października w Tarnowie uczniowie przystąpili do dalszej rywalizacji. Pisząc o losach poległych w walce o niepodległość młodych Polaków m.in.: Antosia Petrykiewicza, Romka Strzałkowskiego czy Zbyszka Godlewskiego, musieli wykazać się doskonałą umiejętnością poprawnej pisowni polskiej, bowiem do finału konkursu mogło zostać dopuszczonych co najwyżej 40 uczestników. W gronie finalistów, którzy udowodnili swoją umiejętność świadomego posługiwania się poprawną polszczyzną i wykazali się niezwykłą dociekliwością poznawczą, znaleźli się Marysia i Kuba. 17 listopada w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie przystąpili do ostatniego – wojewódzkiego etapu. W efekcie Marysia uzyskała tytuł laureata, a Jakub finalisty.
Tego samego dnia w gmachu Muzeum Narodowego w Krakowie odbyła się uroczysta gala, podsumowująca konkurs. Uczniowie, po zwiedzeniu wybranej przez siebie wystawy, odebrali pamiątkowe dyplomy i nagrody z rąk małopolskiego wicekuratora oświaty Grzegorza Barana. Udział w konkursie był dla nich niewątpliwie żywą lekcją historii i języka polskiego, która pozwoliła im rozwijać swoje pasje.