Promocja albumu o Bochni
Dużym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie promocyjne albumu pt. „Bochnia”. W restauracji „Salina” autor zdjęć -= Mirosław Mroczek i wydawca – Stanisław Bukowiec przedstawili pierwszą w historii miasta fotograficzną publikację prezentującą solny gród i jego zabytki.
Album liczy 128 stron i zawiera ok. 150 zdjęć najważniejszych miejsc Bochni: Rynku, bazyliki św. Mikołaja, kościoła św. Pawła i św. Jana, Kopalni Soli, Plant, cmentarzy, historycznych budynków oraz znanych bocheńskich twarzy. Całość zaprezentowana została w bardzo dobrej oprawie edytorskiej, z interesującą grafiką i redakcją. Poza polskimi podpisami, można znaleźć tłumaczenia na język angielski, niemiecki i hiszpański.
Mirosław Mroczek, dokumentujący od kilkunastu lat najciekawsze bocheńskie obiekty, opowiadał o swojej pasji i zachęcał, aby raz na jakiś czas wybrać się na spacer po Bochni – bez konkretnego celu. – Taka wycieczka pozwoli spojrzeć na miasto z zupełnie innej perspektywy, pozwoli odkryć jego duszę – zachęcał.
Stanisław Bukowiec przedstawił historię powstania albumu, podkreślił niespotykane, magiczne uchwycenie piękna Bochni przez autora fotografii oraz artystyczną oprawę graficzną, przygotowaną przez Tadeusza Dzięgielewskiego. – Album może stać się świetną promocją Bochni, dla pielgrzymów, turystów, jak również doskonałą pamiątką dla tych, którzy kiedyś z tego miasta wyjechali – podkreślił. Zacytował również fragment wstępu dr. Tadeusza Skoczka: „Każdy ma takie miejsce, do którego lubi powracać. Nie zawsze mogą to być powroty fizyczne, rzeczywiste, namacalne. Często muszą być symboliczne, duchowe, wyimaginowane. Z konieczności. Takimi miejscami powrotów w marzeniach może być dom rodzinny, szkoła, rodzina. Takim miejscem magicznym jest dla wielu Bochnia”.
Na zakończenie wystąpił gitarzysta i wokalista ze Szwecji – Aleksander Hellström, a Mirosław Mroczek długo wpisywał dedykacje do egzemplarzy uczestników spotkania.
Album można nabyć w Galerii Bocheńskiej, bocheńskich parafiach, sklepie „u św. Anny” (obok bazyliki), księgarniach (ul. Kościuszki i Rynek) oraz Kopalni Soli (ul. Campi).
Kolejna promocja tego wydawnictwa ma odbyć się w Warszawie – w Muzeum Niepodległości. Takie zaproszenie skierował do twórców albumu dyrektor tej instytucji – dr Tadeusz Skoczek.