Uczniowie „Budowlanki” wzięli udział w praktykach w Grecji
Na przełomie marca i kwietnia grupa uczniów z Zespołu Szkół Nr 2 w Bochni odbyła praktykę zawodową w Grecji w ramach programu Erasmus+. Staż dla młodzieży przeprowadzony został przez greckiego partnera szkoły - Georgikes Ekmetaleuseis & Training Services.
Grupa 25 uczniów kształcących się w zawodach technik reklamy, technik budownictwa, technik geodeta i technik architektury krajobrazu pod okiem opiekunów Krzysztofa Piotrowicza i Pawła Dobrzańskiego oraz greckich przedsiębiorców zdobywała wiedzę, rozwijała nowe umiejętności zawodowe jak również doskonaliła swoje umiejętności praktyczne w rzeczywistych warunkach pracy. Młodzież w ramach codziennych praktyk realizowała typowe dla danego zawodu zadania. Wartością dodaną przedsięwzięcia było poznanie greckiej kultury i tradycji, kształtowanie zdolności interpersonalnych, rozwój wiary we własne możliwości, rozwój samodzielności i niezależności. W codziennym, bezpośrednim kontakcie uczniowie doskonalili również swoje umiejętności językowe szczególnie języka angielskiego zawodowego. Wyjazd został poprzedzony obowiązkowymi zajęciami przygotowawczymi.
Na uczestników mobilności oprócz zajęć zawodowych czekał również bardzo ciekawy program poznawania grackiej kultury: wycieczka do Thessalonik, rejs statkiem na wyspę Trikieri, wieczór grecki z pokazem tradycyjnych tańców. W ramach zaplanowanych wycieczek młodzież wraz z opiekunami zwiedziła także Meteory, Stary Pantalejmon, Litochoro, ruiny Zamku Platamonas oraz wiele innych urokliwych i ciekawych miejsc.
Na zakończenie stażu wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty – zaświadczenia potwierdzające odbycie praktyk zawodowych. Założone cele mobilności zostały osiągnięte. Uczniowie nabyli doświadczenie związane z zawodem, którego uczą się w szkole, co jest szczególnie ważne w kontekście kariery edukacyjno-zawodowej.
Swój staż zawodowy w Grecji zrealizowała również Pani Katarzyna Ćwiąkała, która uczestniczyła w kursach i szkoleniach z profilu technik geodeta dotyczących wykorzystania specjalistycznych programów do opracowania pomiarów geodezyjnych z wykorzystaniem języka angielskiego.
Fot. ZS nr 2 w Bochni