W 2014 r. rusza przebudowa wiaduktów kolejowych-będą utrudnienia
W 2014 r. ma ruszyć przebudowa kluczowanych dla mieszkańców Bochni przejazdów kolejowych na ul. Krzeczowskiej i ul. Wygoda. Kiedy i jakich utrudnień należy się spodziewać?
W listopadowej sesji Rady Miast wziął udział Rafał Pietrończyk przedstawiciel spółki PKP PLK S.A. odpowiadający za projekt przebudowy odcinka linii kolejowej E30 Podłęże-Rzeszów. Po raz kolejny przypomniał on o utrudnieniach komunikacyjnych jakie czekają mieszkańców Bochni w ciągu najbliższych 2 lat:
Zamknięty będzie ruch pod obiektami, które będą ulegały przebudowie (wiadukty przy ul. Wygoda i przejazd na ul. Krzeczowskiej. Organizacja ruchu będzie taka, że w zamian za istniejący przejazd na ul. Krzeczowksiej będzie wybudowany bajpas i tamtędy będzie prowadzony ruch przez strzeżony z miejsca przejazd w poziomie szyn. Bajpas będzie umożliwiał ruch w obu kierunkach również z możliwością prowadzenia komunikacji pieszej – stwierdził Pietrończyk.
*Przewidujemy, że zamknięcie zostanie wprowadzone od marca 2014 r. Jest to uzależnione głównie od uzyskania pozwolenia na budowę. Wiadukty będą nieprzejezdne do kwietnia i czerwca 2015 r. Całość prac na linii kolejowej Kraków-Rzeszów ma zostać sfinalizowana do końca 2015 r. *
Pewnym ułatwieniem może być natomiast fakt, że w czasie prowadzenia prac Wygodzie i Krzeczowskiej okresowo będzie dopuszczany ruch (również samochodowy utwardzona drogą technologiczną) pod budowany już wiaduktem przy ul. Wodociągowej.
Zmiany już do jakiegoś czasu zachodzą również na terenie stacji Bochnia:
W samej Bochni już wybudowany jest peron przy torze nr 3. Jest on wyższy dostosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych. Jest on już wykorzystywany do obsługi podróżnych w ramach fazowania robót w stacji. Kolejny peron, który będzie przebudowywany to peron wyspowy. Nowym udogodnieniem będzieprzejście podziemne na przestrzał dzięki czemu skomunikowane zostaną 2 części miasta – dodał Pietrończyk.
Przypomnijmy, że w wyniku przebudowy wszystkie przejazdy kolejowe będą bezkolizyjne i będą umożliwiały ruch w obu kierunkach. Dla samej kolei natomiast remont ma umożliwić poruszanie się pociągów z prędkością do 160 km/h.
[MK]