Starostwo Powiatowe: z nową kadencją nowa organizacja
Na wtorkowej (31 marca) sesji Rada Powiatu postanowiła o zmianie struktury organizacyjnej Starostwa Powiatowego. - To, co zastałem, to było Bizancjum – powiedział starosta Ludwik Węgrzyn.
Takie podsumowanie zaintrygowało poprzedniego starostę, a obecnie radnego, Jacka Pająka, i dopytywał się jak zmiana regulaminu organizacyjnego wpłynie na pracę starostwa.
- Bizancjum to jest forma, a nie treść – odpowiedział Ludwik Węgrzyn. - *Treść nie ulegnie zmianie, natomiast zmieni się forma.
*Starosta uważa, że jednym z motywów zmian organizacyjnych była „piętrowa” forma podejmowania decyzji. Struktura Starostwa ma się „spłaszczyć”, m.in. poprzez rezygnację z takich komórek jak referaty i biura wewnątrz wydziałów. Pozostaną jedynie zespoły i samodzielne stanowiska pracy. Niemniej liczba wydziałów się zwiększy: z ośmiu w ubiegłej kadencji do 10 wg nowego regulaminu.
Charakterystyczny jest brak wydziału Bezpieczeństwa, który poprzednio zajmował się również Oświatą i Sprawami Społecznymi.
- Sytuacja na świecie jest trudna, niemniej Bochnia raczej wojny prowadzić nie będzie – stwierdził starosta. Widzi on natomiast konieczność istnienia samodzielnego Wydziału Oświaty.
Nowością będzie również to, że do wydziału Ochrony Środowiska przypisane zostanie także Rolnictwo i Leśnictwo. - Większość mieszkańców naszego powiatu żyje na wsi, wielu utrzymuje się z rolnictwa, a nie było wcześniej odrębnej komórki zajmującej się tymi zagadnieniem.
Ile to będzie kosztowało, czy będą zwolnienia z pracy czy też – zwiększenie zatrudnienia? - te pytania nurtowały Jacka Pająka.
Starosta zapewnił, że zmiany organizacyjne odbędą się w ramach dotychczasowego budżetu na funkcjonowanie starostwa. Zwolnień raczej się nie przewiduje, co najwyżej zmiany stanowiska pracy w obrębie Starostwa. Natomiast nie można wykluczyć zatrudnienia kilku nowych specjalistów.
Dla porównania podajemy listę wydziałów Urzędu Powiatowego w kadencji 2010-2014 oraz nową, zatwierdzoną dziś przez radnych:
Wydziały Starostwa w latach 2012 – 2014:
- Architektury i Inwestycji,
- Bezpieczeństwa, Oświaty i Spraw Społecznych,
- Finansowo – Księgowy,
- Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska,
- Komunikacji i Transportu,
- Obsługi Zarządu i Rady,
- Organizacyjny.
Wydziały Starostwa według nowego regulaminu:
- Organizacyjno - Prawny,
- Finansowo – Księgowy,
- Rozwoju Powiatu i Inwestycji,
- Gospodarki Nieruchomościami,
- Architektury i Budownictwa,
- Komunikacji i Transportu,
- Spraw Społecznych i Zarządzania Kryzysowego,
- Oświaty, Promocji i Aktywności Społecznej,
- Geodezji i Kartografii,
- Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
Pod poniższymi linkami można też sprawdzić szczegółowe różnice pomiędzy regulaminem organizacyjnym z 2012 (ze zmianami w 2013) i obecnie obowiązującymi zapisami:
http://bip.malopolska.pl/spbochnia/Article/get/id,185055.html;
http://bip.malopolska.pl/spbochnia/Article/get/id,802881.html;
<http://bip.malopolska.pl/spbochnia/Article/get/id,1038744.html>