Społem Bochnia wspiera polskich producentów
Społem PSS Bochnia włączyła się w działania promocyjne Fundacji Dajesz Pracę.PL, organizowane pod hasłem "Kupuj Nasze.PL - Są powody do dumy".
Od 12 października w sklepach spółdzielni zobaczyć można charakterystyczne plakaty zachęcające do częstszego wybierania polskich produktów oraz bycia dumnym z tego, co polskie. Akcja potrwa do końca miesiąca, a udział w niej bierze w sumie prawie 400 sklepów Społem w różnych częściach Polski.
Udział sieci i założenia akcji
Społem — najstarsza spółdzielnia spożywców w Polsce, już po raz kolejny angażuje się w działania promocyjne Fundacji. Podobnie jak we wcześniejszych akcjach, w sklepach spółdzielni pojawią się plakaty przypominające konsumentom o tym, by częściej wybierali pochodzące z naszego kraju produkty. Plakaty zobaczyć będzie można także w sklepach Społem w Bochni.
Nadrzędnym celem działań prowadzonych pod hasłem "Kupuj Nasze.PL — Są powody do dumy" jest przełamanie barier i stereotypów dotyczących jakości polskich produktów, zmiana mentalności Polaków oraz umacnianie wśród nich postawy zakupowego patriotyzmu. Pokazując Polakom przykłady dobrych, polskich produktów, kampania przekonuje, że one także mogą być przedmiotem naszej narodowej dumy. Akcja w sklepach Społem jest jedną z form promowania tej idei.
Korzyści polskich producentów, korzyści polskich sklepów
Prowadzony przez Fundację program promocyjny, zachęca do częstszego wybierania polskich produktów, podczas robienia zakupów. Aby to ułatwić, Fundacja oznacza powstałe w naszym kraju wyroby swoim logo, dzięki czemu łatwiej można je zidentyfikować na sklepowej półce. Do tego, by częściej sięgać po tak oznaczone produkty, zachęcać mają natomiast plakaty oraz inne materiały widoczne w sklepach — najbliżej miejsca gdzie zapadają zakupowe decyzje.
Zaangażowanie w działania Fundacji, poza wsparciem pożytecznej idei, niesie także korzyści dla samych sieci. Wyróżnione przez Fundację produkty, chętniej wybierane są przez konsumentów, notując niejednokrotnie duże wzrosty sprzedaży. Udział w tego typu inicjatywie to także korzyści wizerunkowe, wpisujące się w temat biznesu odpowiedzialnego społecznie.
Oznaczenie Fundacji, na wyróżnionych przez nią produktach, gwarantuje, że wytworzone one zostały w Polsce, przez polską firmę, w większości z polskich surowców. Umieszczane przy produktach logo mówi także, że jest to produkt innowacyjny, rozwijający się, taki, z którego możemy czuć się dumni. Do wybierania takich właśnie produktów konsekwentnie zachęca Fundacja. Dzięki takiej postawie, więcej środków trafiać będzie do polskich firm, które dzięki temu będą mogły nadal dynamicznie się rozwijać.
Kampania społeczna
Prowadzone przez Fundację Dajesz Pracę.PL działania są częścią rozpoczętej pod koniec marca 2009 roku ogólnopolskiej kampanii społecznej "Kupuj Nasze.PL — Są powody do dumy". Jest to jednocześnie wstęp do dalszych inicjatyw, które organizowane będą w sieciach handlowych i sklepach.