Ruszają pomiary natężenia ruchu
Urząd Miasta Bochnia uprzejmie informuje, że w środę 4 września w ramach przygotowywania Studium Transportowego Miasta Bochnia rozpocznie się I tura pomiarów natężenia ruchu komunikacji indywidualnej w tzw. punktach węzłowych układu drogowego (skrzyżowania lub węzły drogowe). Pomiary, które na zlecenie miasta prowadzić będzie firma Via Vistula z Krakowa obejmować będą 6 lokalizacji:
- Trudna - Brzeska - Krzeczowska - Poniatowskiego
- Trudna - Kraszewskiego - Gazaris
- Regis - Kraszewskiego Bernardyńska
- Karosek - Więźniów Oświęcimia
- Samlickiego - Brodzińskiego - Wiśnicka - Kazimierza Wlk.
- Proszowska - Partyzantów - 20 stycznia.
Celem planowanych badań jest określenie wielkości natężenia potoku pojazdów oraz ustalenie tzw. godziny szczytu. Ich wyniki zostaną wykorzystane podczas II tury pomiarów natężenia ruchu tzw. badań kordonowych, które planowane są w dniach od 20 do 22 września. Badania kordonowe obejmować będą 9 punktów pomiarowych na wlocie do miasta (kordon zewnętrzny) oraz 9 punktów pomiarowych na wlocie do centrum (kordon wewnętrzny).
Kolejnym elementem przygotowywania studium transportowego dla Miasta Bochni będą badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Bochni, które przeprowadzone zostaną w dniach od 19 września do 2 października. Ankieterzy legitymujący się identyfikatorem ze zdjęciem odwiedzą 450 mieszkańców w ich domach. Celem badań ankietowych jest uzyskanie informacji o preferencjach mieszkańców w sposobie podróżowania do pracy i szkoły oraz przemieszczania się po mieście, a także zebranie ich opinii o systemie transportowym Bochni.
Równolegle planowane są badania społeczne zachowani komunikacyjnych mieszkańców w ramach Zrównoważonego Planu Mobilności Miejskiej, które realizować będzie firma Eu-Consult z Gdańska.
Prowadzone pomiary natężenia ruchu oraz badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców pozwolą na lepsze zrozumienie procesów mobilności miejskiej, co w konsekwencji umożliwi lepsze zaprojektowanie i organizację układu komunikacyjnego oraz wprowadzenie zmian, które usprawnią funkcjonowanie transportu publicznego, ruch pieszy i rowerowy oraz podróże samochodem osobowym.