Oferta dla nauczycieli
Akademia Nauki zaprasza na bezpłatny warsztat dla Dyrektorów i nauczycieli pt. "Czytanie i nauka czytania w świetle najnowszych faktów naukowych", który jest organizowany w ramach Społecznego Programu ?Szkoła 2010?.
Oto ramowy program warsztatu:
I. Czytanie w świetle najnowszych badań naukowych.
- Definicja czytania. Czytanie jako twórczy proces myślowy w definicji Tinkera i McCullougha.
- Rozpoznajemy wyraz po kształcie, tak samo jak znajomy dom czy mur (Huey). Omówienie badań Edmana, Dodge, Mullera i Cattela
- Czy fonetyzacja jest warunkiem koniecznym do zrozumienia widzianego wyrazu? Badania Jaromy, Loesera, Chromowa i Szkutnika.
II. Błędy w nauczaniu czytania
- Dlaczego nauka przez składanie liter i sylab może spowalniać proces uczenia się i czytania?
- Kiedy dziecko może czytać głośno?
- Czy aktualne metody nauki czytania mogą mieć związek z wtórnym analfabetyzmem w Polsce i dysleksją?
- Dlaczego najsprawniej czytają dzieci, które nauczyły się czytać przed pójściem do szkoły?
III. Czytanie - nowe paradygmaty
- Różnica między korową funkcją mózgu a umiejętnością.
- Czy potraktowanie czytania jako funkcji może rozwiązać problem dysleksji?
- Czytanie jako nauka języka przez oko.
- Czego uczą nas o czytaniu głuchoniemi posługujący się językiem migowym?
- Czytanie - najbardziej skuteczny kanał pozyskiwania nowej wiedzy.
- Nasze dzieci potrzebują 4 razy więcej wiedzy niż my kiedy byliśmy w ich wieku. Co zrobić, aby nasze dzieci mogły czytać sprawniej niż my?
IV. Nauka czytania dzieci o różnych Wzorcach Myślenia.
- Wzorce Myślenia - zarys zagadnienia
- Dlaczego dzieci z Ruchem w Nieświadomości mogą czytać wszystko?
- Dysleksja urojona u dzieci ze Wzrokiem w Nieświadomości.
- Problemy z czytaniem i podwójne widzenie u dzieci ze Słuchem w Nieświadomości.
Czas i miejsce odbywania warsztatu:
czwartek, 28 maja, godzina 17.00, kino REGIS w Bochni
Czas trwania warsztatu: 2 godziny
Formularz zgłoszeniowy należy wysłać pod numer faksu: (014) 611-70-47
Każdy nauczyciel warsztatu otrzyma zaświadczenie o uczestnictwie