Ład reklamowy i Reaktor B7
Jeszcze w zeszłym roku, pewien niedosyt pozostawiła w nas realizacja projektu z budżetu obywatelskiego 2016 „BOCHNIA MOŻE BYĆ PIĘKNA”. Dlatego postanowiliśmy nieco urealnić artystyczną wizję ładu reklamowego i przygotowaliśmy plansze przedstawiające między innymi kamienice ujęte w projekcie, a pokazujące idee uporządkowania chaosu reklamowego w Bochni, jak również pokazujące ukryte piękno elewacji kamienic, detali architektonicznych itp. - piszą członkowie stowarzyszenia Reaktor B7 na swoim blogu.
Projekt stowarzyszenia odnosi się do reklam jakie wiszą na ścianach bocheńskich kamienic. Członkowie stowarzyszenia postarali się o wizualizację budynków przed i po zmianie charakteru reklam jakie na nich mogły by zaistnieć. Do współpracy przy projekcie zaprosili młodych architektów i plastyków Iwonę Oliveira – Rożnowską, Joannę Świątek, Adama Liberę i Maxa Kobielę, który miał doświadczenie w tej formie projektowania na przykładzie kamienicy przy ul. Kościuszki 15, oraz Michała Kortę i Grzegorza Stodolnego jako naszych fotoekspertów . Efekty ich pracy można zobaczyć w galerii na stronie stowarzyszenia TUTAJ. Do Projektu MORFOZA dołączyły również bocheńskie agencje reklamowe Kolor Plus Studio, Studio Akces, Profil i Nawigator, które codziennie pracują na żywej tkance reklamowej i również przygotują plansze projektowe według własnego punktu widzenia.
Na najbliższej sesji radni mają zająć się przygotowaniem przez Burmistrza Miasta projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane.